Zo helpt Microsoft Dynamics 365 je om van jouw ‘applicatie-lappendeken’ af te komen

Terug naar nieuws
Ik wil graag meer info

Het is het meest gehoorde obstakel op weg naar een echte klantgerichte organisatie: het gebruik van meerdere software oplossingen in jouw organisatie. Oplossingen die vaak matig geïntegreerd zijn en verschillende gebruikersinterfaces hebben. Dit maakt het voor jouw eindgebruikers een constante uitdaging om hun dagelijkse taken uit te voeren. Erger nog - het maakt het bijna onmogelijk om van hun klanten tevreden klanten te maken. Een strategische vraag voor veel organisaties is hoe ze van deze lappendeken van oplossingen, informatie-eilanden en meerdere versies van de waarheid afkomen. Gelukkig is er goed nieuws. Het succesvolle Dynamics 365-platform van Microsoft kan een uitkomst bieden.

Een wirwar van gegevens over klanten, leveranciers, projecten ...

Uit recent onderzoek blijkt dat kleine organisaties gemiddeld 14,3 verschillende softwareoplossingen hebben die klantgegevens opslaan. Middelgrote bedrijven hebben een veelvoud van deze 14,3 oplossingen. En de grotere organisaties hebben vaak helemaal geen idee hoeveel verschillende oplossingen ze gebruiken.

Veel bedrijven gebruiken verschillende oplossingen per afdeling, per business unit en/of per dochteronderneming. En hoewel er ongetwijfeld allerlei solide redenen waren om deze oplossingen te implementeren, is het gemakkelijk om te concluderen dat deze veelheid aan systemen het moeilijk maken om de interne efficiëntie te verhogen. Substantiële delen van jouw IT-budgetten  moeten worden besteed  om deze lappendeken te laten functioneren. Om nog maar te zwijgen van de problemen die je tegenkomt als je een echte klantgerichte organisatie wilt worden.

Het applicatie-lappendeken vervangen

Welke opties heb jij als dit nu de status van jouw huidige IT-landschap is? Het vervangen van 'stand-alone' delen van jouw lappendeken door vergelijkbare delen zal dat landschap zeker moderniseren. Maar het zal de basisproblemen niet oplossen. Zelfs een gemoderniseerde lappendeken blijft immers een lappendeken.

 

Enkele jaren geleden nam Microsoft het strategische besluit om al haar ‘stand-alone’ producten zoals ERP, CRM, Office, Document management, apps en de BI tools in een platform te gaan integreren. 

Een aanpak waarbij de integratie tussen applicaties sterk verbeterde, een meer generieke user-interface is geïntroduceerd en de ERP en CRM applicaties gebruikt kunnen worden zonder de vertrouwde Office omgeving zelfs maar te verlaten.

Met deze platform benadering kun jij de verschillende oplossingen en modules stap voor stap implementeren. En in je eigen tempo. In deze 'moderniseringsreis' kan het Microsoft-platform als een soort 'poolster' functioneren. En elke keer dat jullie een aparte bouwsteen uit de huidige lappendeken vervangen zetten jullie weer een nieuwe stap naar de voltooiing van dit platform.  Met een daling van het aantal stand-alone of ‘losjes gekoppelde’ toepassingen.

Dit is goed nieuws voor jouw collega's en teams. Maar het is natuurlijk nog beter nieuws voor jouw huidige en toekomstige klanten!

Wil jij weten hoe Microsoft Dynamics 365 jou kan helpen om van de huidige lappendeken af te komen? Neem dan contact met ons op via info@astena.be of op 09/296 31 14.

Terug naar nieuws
Ik wil graag meer info